Vánoční velkovýrobna

by - 23:51

Ahoj!
Dneska jsem tu s vánočním článek. Před chvílí jsem dokončila výrobu svícnů na štědrovečerní stůl a ráda bych se o ně s vámi podělila. Svícny vyrábím skoro pro celou rodinu už nějakou tu dobu a vždycky si to užívám. Letos je to zase o něco více hektické, než loni, a proto jsem se k tomu dostala až dneska. Většinou mám ráda jednoduchost a při výrobě naprosto miluji vůni jehličí. A co vy? Vyrábíte si také sami nějaké ozdoby?

Pracovní plocha připravena a může se jít na věc. Svícny vyrábím většinou z jedličky, protože dlouho vydrží a většinou je krásně košatá a barevná.
A taky nádherně voní. (Toho hrnku ve dřezu si nevšímejte :)) Pokud budete chtít svícny vyrábět, budete potřebovat hodně dobré nůžky nebo kleštičky na stromky, abyste mohli jednotlivé větvičky ucvakat.
Dále budete potřebovat tavnou pistoli a všemožné ozdoby. My vždycky nasušíme jablka a pomeranče a nesmí chybět ani skořice, badyán a ořechy. V květinářství potom dokupujeme různé blbůstky v libovolných barvách, stejně tak svíčku.
Větvičky zapíchávám do speciální hmoty, kterou seženete v každém květinářství. Záleží jen na vás, jak velkou část si uříznete - čím větší, tím více větviček do ní musíte zapíchat.
Je jedno jaký tvar zvolíte, ale nikde by vám neměla vykukovat hmota. Důležité je taky větvičky trefit napoprvé, pokud je totiž chcete někam přepíchnout, většinou to moc nejde, protože hmota se dost drolí a jak do ní jednou píchnete, změnit to jde už těžko. 
Co na svícen dáte je jen a jen na vás. Já si vždycky naskládám ozdoby tak, jak by se mi to líbilo, případně přeskládám a až potom je přilepím tavnou pistolí. Tento první svícen je pro babičku, která nemá ráda moc divoké barvy, a tak jí vždycky volím spíše zlatou barvu. 
Druhý svícen jsem udělala kulatější a je pro taťku, který má jen malý stůl, takže je pro něj tahle velikost ideální. Zvolila jsem dlouhou svíčku, ale jak uvidíte hned na dalším snímku, můžete klidně dát i menší, prostě co má kdo rád.
Tento svícen je pro nás domů na stůl. Letos se mi hodně zamlouvala kombinace fialové a stříbrné, ale domů by se nám moc nehodila, a tak jsem zůstala u klasiky. Červeno zlatá nikdy nezklame a udělá radost každému. Mamka nechtěla úplně kulatý, ale spíše víc podlouhlý tvar. Bohužel jsem neměla úplně ty nej větvičky do boků, ale i tak jsem s ním spokojená.
No a tenhle poslední prcek je pro bráchu a švagrovou. Chtěli jen malinký, tak mají malinký. Vypadá ale moc pěkně a udělala jsem ho v červeno "přírodní" verzi. Jablka a pomeranče jsou opravdu ideál a vypadají moc dobře. Navíc v kombinaci s jehličím vám jako bonus provoní byt.
No a tady už všechny pohromadě. Je to docela makačka, bolí mě záda a mám ruce od lepidla a smůly, ale užila jsem si to a mám radost, když mají ostatní radost. 

Děláte si doma vlastní ozdoby? A jaké barvy máte letos v oblibě?

You May Also Like

4 komentářů

  1. Pěkné a musí krásně vonět. Já letos ozdoby nedělala, teda vlastně asi nikdy :D Ale plánuji si každý rok, že něco vyrobím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já moc času nemám, ale na tohle si ho vždycky nějak udělám, miluju tu vůni :)

      Vymazat
  2. moja sestra robila veniec s odličovacích tampónov:)
    vypadá to dobre.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to mohlo vypadat zajímavě, nedovedu si to představit :)

      Vymazat

Ať se Vám tu líbí! :)