Domácí bylinné tonikum - šalvěj, máta, levandule

by - 11:44


Asi jste si všimli, že je to tu momentálně trošku volnější, tak snad vám to nevadí. Vzhledem k tomu, že v létě jsem nikde nebyla, dovolenkuju až teď v září. Pokud mě sledujete na instagramu, tak asi víte, že jsem byla nedávno v Luhačovicích a teď mě čeká ještě zkoumání krás Čech. Pro dnešek jsem si pro vás ale nachystala článek o domácích bylinných vodách na pleť. Já jsem je vyráběla už v červnu, ale k sepsání článku jsem se dostala až nyní. Je to v podstatě velmi jednoduché a pokud máte bylinky a už netušíte, co s nimi, tak zde máte inspiraci na to vyzkoušet něco nového. V článku Vám ukážu výrobu tonika na pleť ze šalvěje, máty a levandule. A rovnou jdeme na to!

Jak už jsem zmiňovala, je to opravdu jednoduché a na výrobu nepotřebujete nic super speciálního. Nejprve si vyrobíme koncentrát, ze kterého se následné míchá již samotné tonikum. Potřebovat tak budeme:
  • uzavíratelná sklenice
  • prkýnko a nůž
  • oprané bylinky 
  • 60 % líh 
Všechna tonika bez rozdílu toho, jakou použijete bylinku, se míchají v tomto poměru:
  • hrst listů bylinek
  • 3 dcl 60 % lihu (seženete v lékárně) TIP: líh jsem si koupila pouze na výrobu jednoho tonika, ale vzhledem k tomu, že jsme měli bylinek plnou zahradu, rozhodla jsem se vyrobit ještě další dvě. Místo lihu jsem použila domácí slivovici či režnou, funguje stejně dobře jako líh
Listy bylinek (toto je konkrétně šalvěj) jsem nejprve oprala a poté nakrájela na drobné kousky. Množství jsem tak nějak odhadla, "hrst" se dost špatně specifikuje.
Nakrájenou šalvěj jsem nasypala do sklenice od marmelády a zalila lihem dle dávkování. Pořádně jsem protřepala a uzavřela.
Pečlivě sem si zapsala, kdy jsem který koncentrát vyrobila, protože je nutné ho  14 dnů cca dvakrát denně protřepávat. Skladujte ho na temnějším místě a v pokojové teplotě.
Takto již po 14 dnech vypadá přelitý koncentrát. (Použila jsem plátno, přes které jsem ho přelila zpět do sklenice). Nelekněte se, dost výrazně to voní a je cítit, že má opravdu sílu.
Toto samotné ještě však na pleť nepatří. Nyní je nutné vytvořit si samotné tonikum. V Ryoru jsem  si pořídila tuto lahvičku s rozprašovačem, do které jsem si toniku vyrobila. Koncentrát se míchá s převařenou vodou v poměru:

1 dcl vody : lžička tinktury
Prozatím jsem vyzkoušela pouze šalvějové. Používala jsem ho ráno na vyčištění a osvěžení pleti. Všechna tato bylinná tonika by měla pleť osvěžit a prozářit. Šalvěj navíc působí protizánětlivě a měla by pleť i pročistit. Je nutné ale dlouhodobé používání. 

Co vy? Používáte nebo vyrábíte si doma něco "přírodního"?

You May Also Like

0 komentářů

Ať se Vám tu líbí! :)