Anglie - rady a tipy

by - 23:04

Dnešním článkem bych se ráda vrátila k mému letošnímu pobytu v Londýně. Pro začátek musím říct, že Anglie je mé srdcové místo, i když to spousta lidí nechápe. Letošní pobyt v Londýně s přítelem byla již moje druhá návštěva a rozhodně ne poslední. S přítelem jsme si vše hledali a zorganizovali sami (no, spíš jsem to hledala hlavně já a přítel schvaloval, znáte to :)). Když jsem hledala nějaké tipy na ubytování, nic moc jsem nenašla, a proto jsem se rozhodla sepsat tento článek, abych se podělila o své dojmy a přihodila i nějaké ty rady. Tak jdeme na to :)

Předem ještě podotýkám, že mi nikdo nic nedal za to, abych dělala někomu reklamu, píšu pouze své osobní dojmy a doporučení. 

Výlet do Londýna jsme si s přítelem naplánovali jako odměnu za státnice. Jelikož jsme ale dost dlouho nevěděli, kdy vlastně budeme státnicovat a hlavně kdy pak budou promoce, zařizovali jsme vše na poslední chvíli a přesný termín neměli ještě pomalu ani měsíc a půl dopředu. Věděli jsme, že chceme někdy kolem 20. července. Nakonec se naše škola konečně dokopala k tomu, aby uveřejnila kdy co máme a my začali hledat dopravu a ubytování na přesný termín - tedy na týden od 22.7. 
davy okolo Buckinghamského paláce
Termín se nakonec ukázal jako dokonalá volba. Po celých 5 dní jsem měli nádherné počasí (první noc tedy byla slušná bouřka a pak jeden den asi 10 minut mrholilo, ale co by to bylo za pobyt v Anglii bez deště?). Teploty neklesly pod 29 stupňů, takže to nebylo počasí zrovna ideální na chození po památkách, nám to ale nevadilo a na nákupy to bylo jedno, klimatizace v obchodech byla ráj. V metru to už bylo horší, to bylo jak v pekle. Ten termín měl ale ještě jednu super pozitivum. Celou dobu, co jsme vše zařizovali, jsme tak nějak tajně doufali, že by Kate mohla konečně porodit zrovna když tam budeme. No a my dojedeme 22. ráno a Kate jede akorát do porodnice. Zažili jsme tedy celé oslavy včetně salv z děl a miliardy slavících lidí. Všude na autobusech svítilo "It's a boy" a ze zvonů z Westminster Abbey šel mráz po zádech, to byl vážně krásný bonus.

DOPRAVA
S dopravou se nám to nakonec trošku zamotalo, nicméně ve výsledku jsem naprosto spokojená s tím, jak to dopadlo. Jsem z Brna a z Tuřan nám do Londýna lítá za slušné ceny Ryanair. Rezervovali jsem si tedy letenky, i když nám úplně nevyhovovaly termíny, ale nakonec jsme to nějak udělali, přihodili k tomu ještě jedno zavazadlo (15 kg), protože Ryanair je nízkonákladovka a v ceně je pouze příruční zavadlo (mimochodem ten příplatek za kufr je asi 1 500!!! pomalu dražší jak letenka) a vše jsme zaplatili online. Druhý den však příteli, který vše platil ze svého účtu došel mail, že rezervace nebyla potvrzena a že nám vracejí peníze. Nikdo nám nebyl schopný říct proč, když v letadle místa byla a prostě vysvětlit nám to. Dost mě to naštvalo, peníze tedy vrátili asi po týdnu, ale to chování, kdy vám nikdo není schopen vysvětlit, proč když vše jde objednat a zaplatit najednou druhý den zase zruší, to mě dopálilo.



Naštvaná jsem tedy sedla k netu, koukla se, jak jezdí Studen Agency a nakonec jsme jeli s nimi. Termín nám vyhovoval stokrát více, než s Ryanem, Student vás doveze přímo do centra Londýna na Victoria Green Line Station, kde máte všechno, v ceně je zavazadlo (30 kg) a cenově jsme ušetřili asi 3 000. Student jezdí busem Fun and Relax. Určitě to znáte, na každém sedadle je dotyková obrazovka s filmy, seriály, hudbou atd., takže cesta utíká, zdarma máte časopisy a teplé nápoje a vůbec je bus moc pohodlný. Obě cesty jsme využily tunel a La Manche tak podjeli vlakem, trajektem se ale prý také ještě pořád jezdí. 

Zpáteční jízdenka z Brna (s přestupem v Praze) pro dva nás vyšla na 5 780 Kč (tedy asi o 3 000 méně, než letadlo). Nevadí mi cestovat busem, takže jsem v tom neviděla problém a jak už jsem psala, ve výsledku jsem za to, jak to všechno dopadla moc ráda. Studenta můžu jen doporučit ať už na cestu Brno-Praha, tak kamkoliv. Cestou zpět jsme měli zpoždění a slečna nám zajistila, že na nás bus na Florenci počkal přes hodinu, případně vše přerezervovala. 

UBYTOVÁNÍ
Ubytování jsem hledala přes internet, nejprve na booking.com, ale dát 3 000 za noc v hotelu jsem opravdu nechtěla. Po asi dvoudenním googlení jsem objevila "český" penzion asi půl hodinky metrem z centra ve Walthamstow. Přečetla jsem reference, koukla na cenu a bylo jasno. Vše má na starost agentura Czechia, která zajišťuje krátkodobé i dlouhodobé ubytování v Londýně. Vybrali jsme si tedy penzion v již zmíněném Walthamstow, který měl kuchyňku, jídelnu, prádelnu, pokoje byly moc pěkné a cena naprosto dokonalá. V nabídce mají buď pokoj s vlastní koupelnou za 45 liber na noc (za pokoj, ne za osobu) nebo pokoj se společnou koupelnou za 35 liber. Dvě noci jsme strávili v pokoji s vlastní koupelnou a jednu v tom se společnou. Pokojíčky byly malinké, ale moc pěkné, čisté, nachystané jsme měli ručníky, mýdlo i papír. Společná koupelna byla čistá a nová. Někomu by možná mohla vadit velikost pokojíků, ale my jsme tam opravdu akorát přespali, takže jsem nepotřebovala Hilton :) Personál byl milý, se vším nám vyhověl a jako bonus se tam domluvíte česky, takže pokud zrovna angličtinu moc neovládáte, bude to pro vás ideální.
Penzionek dýchá rodinnou atmosférou a je to typický anglický baráček
Ubytování se nám moc líbilo, příště bychom volili stejně
Velkou výhodou tohoto ubytování byla i poloha. Walthamstow Central je poslední stanicí na lince Victorie Line, tedy přesně na té, na které vás vysadí Student Agency. Jen jsme přešli na metro a frčeli na ubytování. Na stejné lince je také King's Cross nádraží (kam jsem musela, jako náruživá fanynka Harryho Pottera z mladých let), Oxford Circus, Green Park u Buckinghamského paláce i další důležití body, odkud se dostanete k památkám. Přímo před ubytováním nám také jezdily busy až k Toweru.

DOPRAVA V LONDÝNĚ


Jestli je něco v Londýně krom ubytování opravdu drahé, tak je to doprava. Pokud jste tu delší dobu, vyplatí se vám určitě koupit Oyster Card, nám se ale nevyplatila a tak jsme si koupili pouze tři celodenní jízdenky a jednu jednosměrnou na cestu zpět na nádraží. Celodenní jízdenka na 3 zóny, které jsme potřebovali vás vyjde na 8 liber. Což je dost. ALE dostanete se s ní ke všem památkám, kdykoliv a čímkoliv. Jízdenky totiž platí i na autobusy, a tak jsme se svezli i červeným busem. Nejčastěji jsme však využívali metro, které je vůbec tím nejlepším, jak se v Londýně přemisťovat. Busy tu sice mají své pruhy, ale jsou hrozně pomalé i tak.
modrá Victoria Line
Orientace v metru je naprosto jednoduchá. Linky jsou označeny barvami, barva linky má stejnou barvu jako tyčky ve vlacích, všechno vám hlásí a všude jsou šipky. Vždycky nakonec dojede tam, kam potřebujete, to se nebojte :) Jinak ještě ta jednosměrná jízdenka vyšla na asi 3 libry. Na každé stanici je vždy informační centrum, kde vám spočítají, co se vám vyplatí a můžete se poradit, co si vlastně máte koupit :)

JÍDLO
Jídlo je tu taky dost drahé, tedy v obchodech tolik ne, ale pokud se chcete najíst venku, budete koukat, kolik vás to bude stát. My to měli s jídlem jednoduché. Ráno jsme se nasnídali v jídelně či na pokoji, většinou jsem měli nějaké sušenky a mléčný drink nebo tousťák. K obědu jsme si dali něco ve městě, jednou bagetu v Subway nebo hamburger v takové malinké restauraci. Pro dva nás to stálo asi 12 liber a to to bylo jedno z nejlevnějších, co jsme našli. K večeři jsme si vždy něco uvařili. Chodili jsme domů dost pozdě, ale nějaká ta rychlá večeře z pytlíku to vždycky zachránila. Pokud se chcete stravovat venku, určitě si vezměte zásobu liber :)

PAMÁTKY
Nebudu vám to vyjmenovávat, kam všude se podívat, protože každého zajímavá něco jiného, navíc Tower či Big Bena zná snad každý :) Dobré je ale vědět, že vstupy jsou tu taky dooost drahé, třeba i přes 20 liber. Galerie a muzea jsou většinou zdarma a zpoplatněné jsou jen některá oddělení či výstavy. Já jsem si většinu památek zevnitř prošla při mé první návštěvě, proto jsme to letos pojali spíše "zvenku" a prošli si město. No a hlavně jsme si šli užít nákupy na Oxford Street. A řeknu vám, pokud to plánujete také, jeden den vám stačit nebude a nohy vás budou bolet přímo pekelně. Ale návštěva Londýna bez nákupu v Primarku? Ne, to opravdu nejde :))

To by bylo asi tak vše, na co jsem si prozatím vzpomněla. Určitě mě napadne ještě spousta dalších věci, proto se doufám nebude zlobit, když se to tu chvíli bude hemžit články na téma "Londýn". Pokud by vás zajímalo, co jsem si tam pořídila, přečtěte si článek zde.

You May Also Like

4 komentářů

  1. Super článok a veľmi dobré tipy. Ja som v Londýne už bola niekoľkokrát a chystám sa tam znovu :)

    Pozývam Ťa na giveaway o krásnu peňaženku Desigual GIVEAWAY DESIGUAL

    OdpovědětVymazat
  2. ja som tam este sice nebola, ale buduci rok uz mi to hadam vyjde!


    Inak uz len posledne 4 dni WELEDA giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/08/weleda-peeling-super-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju tyhle články! Sama o cestování píšu a jsem vždy nadšená, když si u nějaké blogerky můžu takhle hezky počíst. Do Londýna se určitě zase ráda podívám. Rozdmýchala jsi ve mně nutkání to uskutečnit co nejdříve :-). Ach to cestování ♥

    OdpovědětVymazat

Ať se Vám tu líbí! :)