BABY: Naše lékárnička

by - 10:00

Dnešním článkem zabrousím do kategorie "BABY", kde vám čas od času budu dávat tipy na to, co se osvědčilo nám, dnes konkrétně vás nechám nahlédnout do lékárničky. Když jsem před porodem vybavovala lékárničku pro prcka, dělala jsem si takový svůj průzkum, co doporučovala naše pediatrička a ostatní maminky a podle toho nakoupila základ. Postupně byly potřeba další věci, některé se osvědčily, některé ne. S odstupem roku teď můžu říct, co bych sama doporučila pořídit a co u nás fungovalo. 

V tom úplném základu miminko nepotřebuje moc. Já jsem pořídila:
  • líh na desinfekci pupíku (nebo jakoukoliv jinou určenou desinfekci)
  • teploměr s ohebnou špičkou na měření teploty v zadečku (náš je obyč z Dr. Maxe)
  • odsávačka na vysavač (nejlepší investice, je to rychlé a opravdu vytáhne vše, co jde)
  • mořská voda nebo Vincentka pro miminka na zvlhčení/proplachování nosánku
  • Nasivin kapky do nosu (měla jsem pro jistotu v nouzi největší)
  • Espumizan na bolavé bříško + probiotika (probiotika jsme dávali hlavně když malý začínal s příkrmy, jinak jsme naštěstí nepotřebovali žádné kapky na bolavé bříško, protože na to netrpěl)
  • Paralen čípky a Nurofen sirup (na doporučení pediatričky mít doma jak paracetamol, tak ibuprofen, jedno ve formě čípků a jedno sirupu v případě průjmu/zvracení) - léky se mohou podávat po 6 hodinách, pokud teplota neklesá, je možné podat už po třech tak, že proložíte paracetamol a ibuprofen
  • Baby D vitamín D - nedávali jsme Vigantol, teď máme Dčko od značky Terezia.
Reálně jsem potřebovala hlavně vitamín D, mořskou vodu, líh a teploměr. Léky na bolest/snížení teploty jsem teď použila poprvé až po roce. Kapky do nosu jsme využili vícekrát, ale až později.
První rýma Daníka potkala někdy někdy mezi třetím a čtvrtým měsícem. Potom ji měl ještě dvakrát, ale to bylo vždy k růstu zoubků, teď hlavně ke stoličkám. Na radu kamarádky jsem pořídila místo mořské vody ve spreji Stérimar*, což je v podstatě to stejné, ale v mnohem lepším balení viz níže. Nasivin jsem kapala asi dvakrát a vždy jen na noc (s kapkami do nosu u malých dětí opatrně). Nosánek jsme také mazali Saloos olejíčkem Nosánek nebo nosním balzámem. A kromě větrání a zvlhčení vzduchu, jsem ještě v pokoji stříkala Eukalyptus ve spreji také od Saloosu. První rýma byla naštěstí jen lehká a Daníka v podstatě nějak neomezovala. Teď ta poslední ke stoličkám byla horší a měl více ucpaný nosánek. Na to nám na noc kromě kapek pomohly také Fenistil kapky, které se při rýmě dají kapnout a pomáhají snižovat otok sliznic, takže se prckům lépe spinká (ale dávat jen fakt v nouzi, škoda kapat "zbytečně", když jde ulevit i jinak).

Stérimar používáme hodně často nejen k rýmě, ale obecně k čištění nosánku. Lahvička je pod tlakem a zakončení je uzpůsobeno tak, že se krásně dostanete do nosu. Střička má hustou mlhu, která nos krásně propláchne, zvlhčí a lépe se pak i odsává případná rýma.

My už jedeme druhé balení, tentokrát jsem rovnou vzala to větší.

Další doplnění lékárničky přišlo s růstem zoubků - takové první peklíčko. Daníkovi se začaly zoubky hýbat okolo čtvrtého měsíce a první dva (rostou mu všechny vždycky v páru), vylezly až v sedmém měsíci. V noci se hrozně budil, neplakal, ale byl neklidný, slintal, všechno kousal, občas měl den blbec a jako bonus měl nějakou dobu hrozně opruzený zadeček a to na to přitom nikdy netrpěl - jak vylezly zuby, byl klid. Na zuby u nás nejlépe (kromě trpělivosti...) funguje:
  • Camilia homeopatika (dávali jsme na noc a v nouzi i přes den, na jedničky a dvojky fungovaly, ale co mu lezou stoličky a špičáky, tak už moc nezabírají)
  • Viburcol homeo čípky (ty jsem mu dávala na teplotu a pláč po očkování i)
  • Dologel a Calgel na masáž dásní (občas zabraly, někdy zas ne)
  • kousátka jsme měli různá i chladivá, ale ty malého vůbec nebraly, max kousal žirafu Sophii
  • Uriage sprej se zinkem 
Uriage sprej se zinkem mi poradila paní v lékárně, když jsem zoufale hledala po všech doporučených mazáních na zadek (od začátku mažeme jen Weledou a když nerostly zuby, tak byla naprosto ok) něco, co by mu aspoň trošku napravilo opruzení. A máme doma už třetí balení, protože tohle jediné opravu zabralo a zabírá dodnes. Dá se použít i na všechny možné odřeniny atd.

Přes léto jsem pořizovala repelent proti klíšťatům, protože jsme byli hodně venku na zahradě a malý se batolil v trávě. Nestříkala jsem přímo na něj, to se na miminka nedoporučuje, ale na tepláčky, deku a okolí deky, kam se doplazil. Z opalovacích krémů jsem pořídila nejdříve Weledu, ale ta se opravdu hodně blbě roztírá, takže jsme ji nakonec měli jen na obličej a na zbytek děla jsem používala Biodermu minerální řadu s faktorem 50+.

Po prvním roce jsem do lékárničky dokupovala náplasti, které doufám ještě dlouho nebudeme potřebovat, ale to naše torpédo nechodí, ale rovnou běhá a já z něj asi budu mít brzy infarkt. Kupovala jsem také Nasivin pro větší děti na rýmu, tentokrát už to nejsou kapky v kapátku, ale normálně klasický sprej, jako pro dospělého, což se těm větším dětem lépe aplikuje. A protože mě někdy začátkem léta postihla střevní chřipka a bála jsem se, jestli to malý chytne taky, nebo ne, koupila jsem do lékárničky ještě rehydratační roztok, který se používá právě v případě průjmů/zvracení, aby nedošlo k dehydrataci organizmu. 

S růstem stoliček se mu opět oprudil nejen zadek (ten už méně), ale hlavně se mu udělala kopřivka kolem pusinky a na bradě, od slin, které měl hodně agresivní. Klasicky nic moc nezabíralo a jak jsem později všemožným mazáním zjistila, jediné, co 100 % zabralo byla chvíle, kdy mu vylezly vrchní čtverky ven. Od té doby je zase ok. Na zadek jsem měla koupený ještě Imazol, ale ten u nás moc nefungoval. Nejvíc mu ulevil Infadolan, ten můžu doporučit určitě. Je super jak na opruzeniny, tak na hojení nejrůznějších ran a promazávání kůže. Je to v podstatě taková hodně mastná vazelína a opravdu něco dělá. Na sušší místa ještě používáme Havlíkův přírodní zázrak, ten je taky fajn.

A jako poslední, co jsem pořizovala už po první roce, je sirup na podporu vykašlávání Prospan. Je to přírodní břečťanový sirup a pomáhá odhleňovat. Kupovala jsem ho, když jsem naposledy rýmu a já nevěděla, jestli bude potřeba nebo ne. Nakonec se ukázalo, že rýma je "jen" vodová a právě způsobená těma zubama. (Lékárnice mne upozornila, že pokud budu dávat sirup, tak určitě poslední dávku dát nejpozději v 4 odpoledne, protože jinak ho to bude nutit hlavně v noci - na krabičce je to napsáno jinak a dávkování je právě ráno a večer, tak na to pozor)

Od značky Terezia* dokapáváme aktuálně vitamín D, začala jsem ale Daníkovi dávat i sirup na podporu imunity od stejné značky. My sice doma máme pro nás rakytníkovou šťávu ze zahrady, ale přeci jen je to čistá šťáva a já si úplně nejsem jistá dávkování u malých dětí a nechci, aby se mi osypal po Cčku (ono mu to totiž dost chutná, ikdyž je to pekelně kyselé). Takže jsem pořídila sirup s rakytníkem a hlívou, kde je přesně určené dávkování. 

Máte nějaké tipy, co určitě nesmí chybět ve vaší lékárničce doma? A co jste třeba naopak vůbec nevyužili a měli koupené? 

My v lékárničce máme od začátku i roušky, které jsme využili ještě před začátkem Covidu, když byla babička nemocná a nechtěla Daníka nakazit. Na podporu imunity pro nás dospělé užíváme buď již zmiňovanou rakytníkovou šťávu, kterou máme ze zahrádky a od první vlny užíváme také Preventan (jeden tip pro vás - když byl na jaře kompletně vyprodaný Preventan pro dospělé, koukala jsem se na složení a Preventan Junior pro děti ho má stejné, jen s příchutí, takže od té doby užíváme ten Junior s jahodou příchutí :)

*******produkty označené hvězdičkou jsem obdržela v rámci barterové spolupráce*******

You May Also Like

2 komentářů

  1. Teda takováhle lékárnička je fakt super. Zkusím se podívat, jestli ji nenabízí někdo třeba na bazaru. Vzhledem k tomu, že já jsem trochu nešika a neumím moc koordinovat pohyby se pro mě nevyplatí kupovat takhle krásnou novou, která určitě stojí spoustu peněz. Takže klidně něco podobného na tenhle způsob, ale výrazně levnější. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je to fajn, ale přijde mi, že je to taková ta zbytečná designovka. Nám stačí starý batoh na notebook s přihrádkami, kde to všechno máme. Hlavně to má výhodu, že když ji vezmeme někam s sebou, tak se nemusíme bát, že se někdo něco odpáře nebo tak. Prostě pohodička. :-)

    OdpovědětVymazat

Ať se Vám tu líbí! :)