Péče o problematickou pleť - co mi pomohlo

by - 12:06


Dneska jsem si pro vás připravila hodně žádný článek (hlavně na instagramu) o tom, jaká byla moje péče o pleť za posledního půl roku, kdy jsem se hodně natrápila. Je to skoro přesně rok, co jsem zveřejnila článek na podobné téma. Pleť se mi pak zlepšila, ale v létě a hlavně na podzim se vrátila do starých kolejí a řekla bych, že jsem na tom možná byla i nejhůře vůbec. Hodně mě trápily podkožní boláky na hraně čelisti a na tvářích. Pleť jsem měla hrubou, hrbolatou a hlavně na čelisti ty pupínky neuvěřitelně bolely. Vyzkoušela jsem všechno možné i nemožné, projížděla jsem internet a zapisovala si, co komu pomohlo a snažila se to nějak přizpůsobit tomu, co by mohlo zabrat i na mou pleť. Do pořádného "boje" jsem vyrazila na konci září a do měsíce se dostavilo zlepšení, které stále trvá, a kterého si všimlo i mé okolí. V článku vám tedy ukážu to, co jsem používala a jak, třeba zde najdete něco, co zabere i na vaši pleť.

Moje pleť vypadala nějak takto s tím rozdílem, že tyhle boláky jsem tentokrát neměla takto na tváři (i když tam také), ale byly po hranách čelisti a hodně i mezi obočím, sem tam na bradě. Pokud jste někdy měly tyto velké boláky tak víte, že bolí asi tak milionkrát více, než klasický pupínek, a to hlavně pokud je máte tam, kde je jen kůže a kost, jako právě mezi obočím či na čelisti/bradě.  
Pleť jsem měla celkově nehezkou, hrubou, chvíli vysušenou, ale lesklou jako zrcadlo, chvíli mastnou. Make-up sice skryl zarudnutí, ale strukturu pleti ne, což mi bylo dost nepříjemné. Něco jiného je mít sem tam nějaký pupínek, a nebo mít po půlce obličeje místa plná velkých a viditelných hrbolků.

Teď už vám ale ukážu co a jak jsem používala. Ráno jsem obličej po noci vždy čistila (a dělám to stále). Buď jsem používala Acne mýdlo, nebo, pokud jsem pleť měla sušší, čistila jsem ji toniky. Ta jsem používala různá, ať už šalvějové mé vlastní výroby, či jiné značky. Momentálně používám od Natura Siberica a jsem s ním moc spokojená.
Dále je pro mne ráno důležitá hydratace. Ať mám zrovna období, kdy mám pleť super suchou či je mastnější, jako podklad pod make-up ji prostě vždycky musím hydrataci dopřát. Samotný krém mi, hlavně v chladným měsících nestačí, takže používám ještě hydratační séra. Moje nejoblíbenější je Hydrabio od Biodermy, to jsem používala celý podzim. Teď zkouším od Sephory. Jako krém používám Simple Kind to Skin, který mi maximálně vyhovuje. Na oblasti s pupínky mi nejvíce pomohlo Skinoren. Toho mám momentálně již druhé balení a byl to pro mne na podzim zázrak (dá se volně koupit v lékárně). Řekla bych, že hlavně tomu krému vděčím za to, že mi vymizely ty velké, podkožní boláky. Na super suchá místa a na rty pak ráno používám Havlíkův zázrak
Co se odličování a následné péče týče, tak ta je pro mne nejpodstatnější. Odličuji se různě, podle toho, jak na tom moje pleť zrovna je. Pokud je super suchá, používám nejprve na stažení té hlavní vrstvy make-upu odličovací oleje či mléka, která pak setřu vlhčeným ubrouskem. Pokud nemám pleť jako sušenku, oblíbila jsem si Make-Up Eraser. Skvěle odličuje i řasenku a na pleť nepotřebujete nic, jen teplou vodu. Na "doodlíčení" pak používám Dvoufázovou micelární vodu od Garnier, která je skvělá. 
Poté jsem pleť vždy čistila gely. Nejvíce jsem si oblíbila již zmiňované Acne mýdlo, nebo PoreCleanse gel od Medik8.
Spolu s gely jsem používala silikonové čistící "kartáčky". Ne ale vždy, pokud jsem měla hodně pupínků, nebylo příjemné přes ne přejíždět čímkoliv. Používám buď obyčejné čistítko Ebelin, nebo kartáček z Lidlu. Pleť je po použití těchto silikonových kartáčku nádherně jemná a mám pocit "důkladnějšího" vyčištění.
Po vyčištění pleti gelem jsem následně ještě čistila místa, kde jsem měla pupínky. Tohle asi nebude pro každého a pokud máte citlivou pleť, tak to ani nezkoušejte, ale za sebe musím říct, že společně se Skinorenem mi tohle pomohlo/pomáhá nejvíce. Řeč je o Salicylovém líhu a séru Antakne od značky Bione. Je to něco jako "desinfekce". Po nanesení na obličej máte pocit, že vám hoří, jakmile nanesete sérum, tak zase, že pořádně mrzne. Ale ráno budete zírat. Pokud máte rozrýpaný pupínek, ráno nebude zanícený, ale o dost menší a vysušený. Pupínky, které se teprve začínají dělat buď úplně zmizí a nebo se jejich léčba a pobyt na obličeji výrazně zkrátí. Rozhodně nedoporučuji používat ale líh na celý obličej, jen na postižené oblasti a opatrně, dost vysušuje, ale pomáhá, a pořádně!

Momentálně používám líh jen občas, když mám někde více drobných pupínků nebo třeba jen jeden, tak ho tím přetřu, vydesinfikuji. Podobný účel, jako líh má také Koloidní stříbro, které teď používám úplně stejně, potírám postižené oblasti - opět urychluje hojení, bráni vzniku dalších pupínků.
Po ošetření následuje hydratace. A tady bych vám to třetice po Skinorenu a Salicylovém líhu ráda ukázala další produkt, který mi hodně pomohl, a o kterém ještě bude řeč v samostatném článku. Jedná se o Konopné olejové sérum od značky Delibutus ve variantě "Clear". To jsem nanášela na obličej po navlhčení Bylinnou osvěžující vodou od Havlíka. Sérum krásně hydratuje, urychluje hojení a pleť se mi po něm tolik nezanášela.
Konopné sérum jsem nechala chvíli vsáknout do pleti, a pokud jsem ji měla mastnější, již jsem nic dalšího nepoužila. Pokud byla sušší, nanesla jsem ještě Krásnou slečnu od Havlíka. Vždy také používám oční krém a můj nejoblíbenější, které jste tu mohli vidět už několikrát, je Kaviderm od Ryoru. Na postižená místa jsem znovu nanesla, stejně jako ráno, Skinoren. Co je ještě super věc, ačkoliv byste to asi na první pohled neřekli, je HemaGel. Je to gel, který obecně urychluje hojení. Já ho používám na rozrýpané pupínky, či větší boláky. Opravdu je znát, že se pupínek hojí rychleji a i na pohled je vzhlednější. 

No a to je všechno! Doufám, že najdete mezi tím, co fungovalo mne nějaký produkt, který zafunguje i vám. Hlavně mějte trpělivost, i když vím, jak lehko se to říká a hůře dělá. Ještě bych ráda doplnila, že jsem se naučila pít přes den pouze čistou vodu, sem tam si k jídlu dám trochu Coly, a začala jsem pravidelně cvičit, což se určitě na pleti podepsalo v dobrém taky. 

Máte nějaké tipy, co pomohlo Vám na problematickou pleť?

You May Also Like

5 komentářů

  1. Taky bojuji, jak se dá, někdy je to lepší, někdy horší a někdy je to vyloženě tragédie, ze které jsem nešťastná a skupuji, co se dá, jen aby mně to toho nadělení zbavilo. Děkuji moc za tipy, budou se mi hodit:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj a moc děkuju za update ;) Jak už jsem psala na IG se skinorenem to mám tak 50 na 50. První balení účinkovalo neskutečně, teď ho používám občas a někdy mám pocit, že nic nedělá. To tuhé mýdlo chci výhledově zkusit a koupila jsem si i to serum od bione a je to docela dobrá dezinfekce. Kartáček od ebelin mám moc ráda, je takový hrubší a mám po něm opravdu pocit čisté pleti :) Jinak mám ještě ráda krémy od ryoru, hlavně ten zmatňující a na noc, případně i na den krém s fytosfingosinem a irisem (šílenej název :D ). Pořád dokola si kupuju micelárku od mixy a ten modrý čistící gel (ale ten trochu vysušuje) a taky masku mask of magnaminty od lush. Na podkožní pupínky mi taky zabírá hyaseac sos pasta od uriage, kterou střídám se skinorenem. Mám bohužel hormonální akné, takže jeho výskyt téměř neovlivním, ale se správnou péčí aspoň rychleji zmizí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem si teď od Ryoru koupila na zkoušku ten jejich nový, konopný, tak jsem zvědavá, ale dříve jsem používala poměrně dost krémy Ryor a byla spokojená :) Mask Od Magnaminty jsem měla a vždycky jsem od ní čekala zázraky a vlastně se nic nekonalo :(

      Vymazat
  3. Já mám v koupelně taky spoustu přípravků a nejhorší je, že pořád objevuju novou kosmetiku, kterou chci vyzkoušet, takže se mi poličky vesele plní dál :-D . Teď jsem třeba objevila olej na pleť a první, který testuju je CBD STAR Balancing Oil Serum a je fakt skvělý. Mám po něm krásně sjednocenou pleť bez akné :-) .

    OdpovědětVymazat

Ať se Vám tu líbí! :)