Na skok mimo aneb Borůvkové cupcake s čokoládovo-kokosovou polevou

by - 9:00


Jak už název článku napovídá, dneska to bude tak trošku mimo hlavní zaměření blogu. Ukážu vám svůj oblíbený recept na cupcake, které se dají v podstatě udělat jakkoliv. Já jsem je ale tentokrát dělala borůvkové s čokoládovou-kokosovou polevou. Původně se jednalo o Oreo cupcake, které jsem viděla u britské blogerky Tanyi. Ty jsem také zkoušela a ukážu vám je zase někdy příště. Recept jsem si ale upravila a pokud vás zajímá, jak upéct tuhle (kalorickou) mňamku, stačí pokračovat v článku!
Cupcake peču v klasickém plechu na 12 košíčků, který jsem dostala od bratra k Vánocům. Košíčky plním tak do tří čtvrtin a trochu těsta mi vždycky zbude, takže dopeču ještě v silikonových košíčcích zvlášť. Recept je totiž určen pro 18-20 menších cupcake.

Na cupcake budete potřebovat:
  • 175 gramů másla
  • 165 gramů cukru krupice (dávám však max 150, jsou sladké i tak, klidně můžete dát i méně) 
  • 3 vejce
  • 40 gramů kakaa
  • 125 gramů hladké mouky
  • prášek do pečiva
  • borůvky
Postup:
Cukr rozšleháme s máslem do hladka, přidáme celá vejce a znovu řádně prošleháme. Dále přidáme postupně prášek do pečiva, kakao a mouku (pozor, dost práší!). Promícháme, až se vše spojí, případně ještě prošleháme. Na závěr do těsta zlehka vmícháme borůvky podle chuti. 

Košíky plníme těstem maximálně do tří čtvrtin a pečeme v troubě na 180 °C 14-17 minut (doporučuji spíše těch 14, než 17, protože potom už jsou cupcake vysušené a není to ono).

Na polevu budeme potřebovat:
  • 225 gramů bílé čokolády
  • 50 gramů másla
  • 225 gramů žervé či mascarpone (dávám mascarpone)
  • 90 gramů strouhaného kokosu
  • borůvky a mátu na ozdobení
Postup:
Čokoládu rozlámeme na čtverečky a spolu s máslem rozpustíme ve vodní lázni. Vmícháme mascarpone a kokos (trochu si necháme stranou na ozdobení). Vše promícháme a necháme trochu zchladnout. Poté pomocí pytlíku či čehokoliv co máte po ruce ozdobíme cupcake, přidáme pár borůvek, lístek máty a posypeme kokosem. 


Dobrou chuť!

A jaký je váš oblíbený cupcake nebo muffin?

You May Also Like

6 komentářů

  1. Odpovědi
    1. zkus, to těsto je vážně takový "jak si to uděláš, tak to máš" a s borůvkama jsou cupcake úžasně mokré a vláčné a navíc je to jednoduchý a super rychlý :-)

      Vymazat
  2. Cupcaky ozdobené borůvkama znám, ale že by se borůvky dávaly přímo do těsta, to vidím poprvé. Asi to budu muset vyzkoušet, díky za recept! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, v podstatě tam můžeš vrazit cokoliv a nebo taky nic, ale já jsem je hodila i do těsta a cupcake jsou potom krásně mokré a díky kyselosti borůvek nejsou ani tolik sladké :)

      Vymazat
  3. Vaauu.. tak to vypadá famózně. Mohla bych vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  4. Cupcaky vypadají krásně.. Já si na domácí netroufám, ale brzy plánuji nějaké upéct :))

    Nela z Beauty Charm
    GIVEAWAY - O krásné šperky

    OdpovědětVymazat

Ať se Vám tu líbí! :)