16. 12. 2013

Vánoční TAG

Vánoce jsou za dveřmi a já jsem si pro vás dneska připravila tématický TAG. Budu moc ráda, pokud v něm budete pokračovat a necháte mi odkaz v komentářích. Vánoce jsou mým oblíbeným svátkem a udělá mi radost přečíst si, jak je prožíváte vy. 



  • Jaký film je v období Vánoc tvým oblíbeným?
Miluju pohádky, hlavně ty klasické, staré a řekněmě ne-trapné. A Vánoce si také nedokážu představit bez Sám doma. To je prostě taková klasika, vždycky si vzpomenu, jak jsem jako malá s bráchou seděla v obýváku pod dekou a koukali jsme s talířem cukroví před sebou. Hrozně ráda bych teď měla čas jen tak si sednout k TV a koukat na filmy, ale bohužel, čím je člověk starší, tím míň to jde.
  • Jakou Vánoční písničku máš nejraději?
Nemám asi žádnou vyloženě oblíbenou, ale třeba Habera nebo Ledecký mají pár pěkných, které mi dokážou navodit tu správnou atmosféru Vánoc. Z těch amerických mi v hlavně zní profláklá "All I Want For Christmas" atd., takové ty klasiky z filmů.

  • Jaká je tvá oblíbená Vánoční barva?
Červená a hlavně zlatá jsou takové ty tradiční barvičky, které u nás nesmí chybět. Loni jsme vše doplnili ještě zelenou. Letos se mi moc líbí kombinace fialové a stříbrné, ale do bytu se nám moc nehodí, takže jsem zatím zůstala jen u obdivování.
  • Je Štědrý večer, zůstaneš ve svém pyžamu/domácím oblečení nebo se hezky a společensky oblékneš a upravíš?
Už od malička jsem se těšila na to, jak se pěkně obleču a "načančám" ke stromečku. Vždycky jsem mamce brala voňavku a rtěnku a hrozně mě to bavilo. Celá rodina jsme se pěkně oblékali a tuto tradici držíme dodnes. Přes den se klidně povaluji v pyžamu pod dekou, ale na večeři bych nemohla. I 25. a 26. nechodíme doma v teplácích, ale v něčem "lepším" (ne zrovna večerní róba teda :)
  • Otevíráš své dárky večer nebo ráno? A v kolik?
Tohle je asi spíš jedna z těch amerických otázek. My otevíráme dárky na Štědrý den. Většinou večeříme tak kolem páté hodiny večer a potom chodíme ke stromečku. Vzpomínám si, že když jsem byla malá, mamka si schválně přidávala kapra a hrozně dlouho obírala kosti a my už chtěli ke stromečku a vždycky hrozně brblali ať pohne. Dneska si tu večeři užívám, protože ta atmosféra je taková jen jednou do roka a já ji mám hrozně ráda.

  • Upekla jsi někdy chaloupku z perníčků?
Letos jsem nad tím uvažovala, ale pak do toho vlezla škola a práce a bylo po plánech. Ale hrozně ráda bych to někdy vyzkoušela. Perníčky ale doma máme každý rok.
  • Co děláš o vánočních prázdninách?
Ne to, co bych dělala nejraději. Co studuju vysokou, tak už se 4 roky učím na zkoušky, dopisuju seminárky a tak. Pak také jezdíme k babičce, k příteli a pak někam pryč na Silvestra. Nejhorší se přinutit se učit, když máte tak zoufalou chuť nic nedělat. Ale to znáte taky, ne? :)
  • Máš nějaké vánoční přání?
Vzhledem k tomu, že máme teď nějaké zdravotní problémy v rodině, tak to obehrané "hlavně zdraví". A taky bych si přála úspěšně dostudovat a dostat konečně nějaký dobrý nápad na diplomku! :)
  • Jaká je tvá oblíbená vánoční vůně?
Mám ráda takové ty tradiční  Vánoční - skořice, vanilka, pomeranče atd. Miluju vůni svařáku, ovoce a cukroví.
  • Jaké je tvé oblíbené vánoční jídlo/pochoutka?
Kapr a salát! Jsem kaprožrout a těším se na něj celý rok. A cukroví mám teda taky ráda, to musím uznat . :)

4 komentáře:

  1. Hezké odpovědi, na kapra se také těšim celý rok :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkný TAG! :D Možná ho taky udělám. Díky za inspiraci.
    K.

    OdpovědětVymazat

Ať se Vám tu líbí! :)