Jak se starám o své štětce

by - 21:27

Zdravím!
Dnešní článek bude věnovaný tomu, jak se starám o své kosmetické štětce. Vyzkoušela jsem poměrně dost věcí na mytí až jsem konečně objevila něco, co mi vyhovuje nejvíce a hlavně jsou po tom mé štětce krásné, jemné a dobře se s nimi pracuje. Tak se na to podíváme :)
Štětců mám už poměrně dost, ať už syntetické nebo s přírodními štětinami. Dřív jsem to čištění nějak neřešila a sem tam je propláchla pod vodou. Čím více jsem se ale učila s nimi zacházet, tím víc mi bylo jasné, že to bude chtít něco víc, abych z nich vymyla například make-up. Hledala jsem tedy na netu nějaká videa o čištění štětců a narazila na jedno od Michelle Phan. Od té doby jsem tedy štětce byla v prostředku na nádobí v kombinaci s olivovým oleje. Fungovalo to dobře a make-up šel krásně dolů, ale občas jsem měla problém s tím, že když mi štětce uschly, byly takové "slepené" a ne tak husté, jako předtím. S novým způsobem mytí štětců jsem zároveň začala hledat i nějaké čistič ve spreji, kterým bych štětce vždy očistila "jen tak" a nemusela je tedy tak často prát. Pořídila jsem si sprej na čištění štětců od značky E.L.F.
Kupovala jsem ho na českém e-shopu a stál asi 100 Kč. Je poměrně velký a štětce vcelku dobře vyčistí, ale strašně smrdí, ale jako fakt. Až mě to štípe v nose. Nicméně na takové to rychlé přečištění štětců je docela fajn, pokud sháníte něco levného. 
Olivový olej a prostředek na nádobí jsem vyměnila po nějaké době za Lactacyd, který se mým štětcům dost zamlouval. Prala jsem je v něm asi půl roku a nemohla jsem si stěžovat, ale přeci jen, bylo mi trochu gelu líto. 
Zároveň jsem u Rendy na blogu uviděl článek o silikonové rukavici s IKEA a jelikož se mi docela zamlouvala už SIGMA čistící rukavice, akorát je to příšerně předražená hračka, tohle byla super alternativa. Jak už jsem se zmiňovala na začátku, i olivový olej i Lactacyd mi na štětce vyhovovaly, ale pořád to nebylo úplně ono a měla jsem je takové jakoby splihlé. Pořídila jsem si tedy tuhle hračičku do kuchyně a vyzkoušela, jak se s ní štětce myjí. A povím vám, je to jedna radost. Vroubky dokonale vymyjí make-up z kabuki štětců, které jsem předtím měla nic moc a i ostatní jsou po mytí na téhle rukavici více nadýchané a vyprané. Pokud řešíte podobný problém, určitě se po rukavici mrkněte a vyzkoušejte. Stojí asi 60 Kč a nemůžu si ji vynachválit.
V Rossmannu jsem si v akci pořídila za asi 30 Kč šampon pro miminka, který tak vystřídal Lactacyd a funguje skvěle. Jemně voní, nic moc přehnaného a vypere štětce dobře. Navíc k nim není agresivní, protože je přeci pro miminka :)
Čas od času dopřeju svým štětcům masku v podobě kokosového oleje a to byste se divili, jak je to poznat. Pokud máte štětce, které už pomalu hrubnou a začínají být roztřepené, zkuste na ně použít nějaký olejíček nebo třeba kondicionér a uvidíte, jak se vzpamatují :)
Kokosový olej je momentálně můj objev posledních asi dvou měsíců a určitě o něm ještě uslyšíte.
Momentálně tedy používám rukavici a šampon pro miminka, štětce dobře propláchnu vlažnou vodou, lehce z nich vodu vymačkám ručníkem a nechám je uschnout trošku nakloněné, aby voda "vytekla ven" a ne do části, kde je lepidlo. Nezapomeňte po vyprání štětce vytvarovat tak, jak je chcete mít, já vždycky během toho, jak schnou je ještě trošku "vydrbu" o ručník a upravím a po uschnutí jsou krásně nadýchané, díky vroubkům v rukavici proprané a připravené na další použití.

A jak se o své štětce staráte vy?

You May Also Like

0 komentářů

Ať se Vám tu líbí! :)