25. 2. 2013

Dubová kůra


Dnes ne úplně make-upová záležitost, ale přesto bych ji zde ráda zmínila, protože jsem si ji v poslední době hodně oblíbila. Jedná se o dubovou kůru z lékárny, která má hned několik možností využití.






Nejdřív troška teorie - dubová kůra má dezinfekční účinky, tlumí krvácení, působí protizánětlivě a urychluje hojení. Dá se použít její odvar ke koupeli, oplachování či zábalům, dále je možné z kůry udělat čaj a seženete ji také jako gel, který vlastním já.


Já gel používám na menší ranky, odřeniny, spáleniny jak od sluníčka, tak ty klasické a skvělý je také na  záděry či nehojící se zanícené pupínky. Podle popisu se používá také proti pocení nohou nebo na hemeroidy (to vyzkoušeno nemám, ale z doslechu vím, že pomáhá na oboje). Dočetla jsem se také samou chválu na dubové koupele od maminek čerstvě po porodu. Zklidňující a hojící schopnosti se dubové kůře prostě odepřít nedají.


Gel má světle hnědou až oranžovou barvu a díky tomu lehce barví, takže pozor, pokud na sobě máte něco světlého. Ne všem se asi bude zamlouvat jeho vůně, musíte si na ni zvyknout, ale jakmile poznáte, že opravdu funguje a hojení ranek je s ním mnohem rychlejší, nějak to překousnete. Na co bych ještě ráda upozornila je to, že pokud jej dáváte na otevřenou ránu, která není ještě úplně zacelená, tak štípe, ale není to nic hrozného a za chvíli to přejde. Gel však také krásně chladí, což je super, pokud jej mažete na puchýře či popáleniny. 

Určitě stojí za vyzkoušení, je to přírodní univerzální věcička, která se doma neztratí. Seženete ji v lékárnách v menším a větším balení. Já mám to větší, které má 50 g a cena se pohybuje okolo 50 - 70 Kč. 

2 komentáře:

Ať se Vám tu líbí! :)